12 januari 2022 | Geweien in de mist

Vandaag loop ik weer eens de zwarte route in de Amsterdamse Waterleidingduinen, vertrekpunt ingang De Zilk (ZH). Sinds lange tijd heb ik de camera mee.

De parkeerplaats is voller dan verwacht.  Het weer is best een beetje guur. Ik heb me erop gekleed met een gevoerde wandelbroek. Even doorstappen maar, tot ik het warm krijg en de handschoenen uit kunnen. Want met handschoenen aan fotografeert zo lastig.

De zwarte route is 9 kilometer en gaat door glooiend duingebied, de paden soms verhard maar meestal onverhard, tot klunend door zand aan toe. Ik verleng de bestaande route. Op ongeveer driekwart steek ik de onzichtbare grens tussen Noordwijk (ZH) en Zandvoort (NH) over en loop een extra punt van een kilometer of twee. Ik geniet met volle teugen. Van zo'n omgeving word je stil. Plaatjes zeggen deze keer genoeg.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten