Natuurpad: een nieuwe uitdaging

Het gaat er nu echt van komen: mijn eerste langeafstandswandeltocht. Een bestaande maar relatief onbekende route van Delfzijl in het uiterste noorden van Groningen tot Goirle ver in Noord-Brabant. Vierhonderdzesenvijftig lange kilometers voeren over zoveel mogelijk 'onverharde paden en trage wegen'.
Toen het wandelvirus mij definitief te pakken had gekregen en ik verschillende dagtochten en georganiseerde wandelevenementen had gelopen, ontstond het idee van een nieuwe uitdaging: het lopen van een meerdaagse tocht. Dit keer geen uitgepijlde rondwandeling, maar een tocht van A naar B met overnachtingen. Rugzakje mee, gevuld met slechts het hoognodige, en gewoon gaan. Gewoon gaan klinkt wat simpel, het vraagt wel om enige voorbereiding. Meer nog betekende het vooral stoppen met het opwerpen van bezwaren. Binnenkort is het zover. De nieuwsgierigheid wint het van de angst voor het onbekende, voor tegenslagen, voor onzekerheid. Bewust uit mijn comfort zone stappen voelt eindelijk eens lekker.

Ben je nieuwsgierig naar de tocht? Het is het langste natuurpad van Nederland, samengesteld door de redactie van natuurmagazine Roots en gebundeld in een leuk boekje. Online gekocht, dus geen promotie. De gpx-bestanden zijn op internet te vinden.

Volgens het boekje bestaat de tocht uit 32 etappes maar ik zou Eef niet zijn als ik niet mijn eigen dagafstanden bepaal. Per dag probeer ik zo'n 20 kilometer af te leggen. Daarmee lopen ze niet gelijk aan die uit het boekje. De tocht zal uitwijzen hoeveel etappes het gaan zijn. Ik begin maar gewoon bij etappe 1.

Wil je weten hoe dit verder gaat? Klik dan hier.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten