Heuvellandvierdaagse Limburg 2019

De Heuvellandvierdaagse is een nieuw wandelevenement voor mij. Doel van deze tocht is om te oefenen in een beetje stijgen en dalen. Trainen voor het hogere werk. Bij inschrijving kies ik voor de dagafstand van 14 km. Ik neem mijn intrek in een luxe B&B in Berg en Terblijt.


Dag 1, donderdag 8 augustus 2019
Enthousiast ga ik van start vanuit het café-lokaal 't Vöske in Berg en Terblijt. Al snel ben ik het dorp uit en kom in het buitengebied. En het is inderdaad klimmen en dalen. Ik gebruik mijn wandelstokken om mijn knieen te ontzien. Maar desondanks valt het me vies tegen. Als ik de Cauberg heb 'beklommen' en aan de achterzijde van het bungalowpark via een metalen trap afdaal, krijg ik last van steken aan de buitenkant van mijn rechterknie. Stijgen gaat goed, dalen niet. Eenmaal terug in de B&B ga ik afwisselend koelen en smeren. Daar gaat mijn vierdaagse.

Dag 2, vrijdag 9 augustus 2019
Vandaag last ik een rustdag in. Ik slaap uit en na een ontbijtje ga ik zelfs weer even terug naar bed. Gelukkig zit ik in een fijne B&B. De vriendelijke verhuurders lenen mij een kniebrace. 's Middags en 's avonds wandel ik nog wat in de omgeving. Dat gaat goed.

Dag 3, zaterdag 10 augustus 2019
En ik ga weer van start. Ik kies ervoor om een stapje terug te doen naar de dagafstand van 7 km. Liever korter lopen dan helemaal niet. Hoewel de tocht een paar steile stukjes kent, heb ik geen knieklachten. Voor 12 uur ben ik alweer terug.

Dag 4, zondag 11 augustus 2019
Ook vandaag loop ik de afstand van 7 km. Het is de drukste dag. Veel gezinnen en bazen met honden lopen deze kortste afstand. Heel gezellig maar ik kom slecht in mijn eigen ritme. Eenmaal terug in Berg en Terblijt lijkt het carnaval losgebarsten. Ik zoek mijn auto op en rijdt gauw terug richting de Randstad.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten